Veelgestelde Vragen

1. Hoe plaats ik een bestelling?

Het bestelproces is eenvoudig en snel. Volg deze stappen:

  • Voeg producten toe aan de winkelwagen en ga naar de winkelwagenpagina.
  • Pas aantallen aan of verwijder producten. Kies of je wilt afhalen of laten bezorgen.
  • Vul je gegevens in en kies je gewenste betaalmethode.

2. Krijg ik een pakbon en een factuur bij een zakelijke webshop bestelling?

Ja, deze worden automatisch naar je verzonden na de bestelling.

3. Waar kan ik de smaak van elektrisch branden mee vergelijken?

Onze elektrisch gebrande koffie heeft een schonere en frissere smaak dan koffie van traditionele brandtechnieken. Infraroodstraling zorgt voor een gelijkmatige branding, wat de smaak ten goede komt.

4. Wat zijn de betaalmethoden die VanRoast accepteert?

Wij accepteren diverse betaalmethoden, waaronder iDEAL, PayPal, creditcards (MasterCard en Visa) en een aantal andere veilige betalingssystemen.

5. Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Nadat je bestelling is verzonden, ontvang je een trackinglink via e-mail zodat je je pakket kunt volgen en de status van je bestelling in real-time kunt bekijken.

6. Bieden jullie cadeaupakketten aan ?

Ja, wij bieden cadeaupaketten aan, stuur ons een email voor wat je precies wil en wat je wil besteden.

7. Wat kan ik doen als mijn product defect is of niet werkt?

Als een product defect is of niet werkt, neem dan contact met ons op via info@vanroast.nl. We bieden vervangingen of reparaties aan, afhankelijk van de situatie.

8. Leveren jullie ook op speciale data of tijden?

Ja, je kunt de levering op een specifieke datum plannen. Als dit niet mogelijk is, nemen we altijd contact met je op om een alternatieve bezorgdatum in te plannen.

9. Hoe kan ik me aanmelden voor de nieuwsbrief of promoties?

Je kunt je eenvoudig aanmelden voor onze nieuwsbrief via de website. Dit geeft je toegang tot exclusieve aanbiedingen, nieuwe productinformatie en andere updates van VanRoast.

10. Waar komt jullie elektriciteit vandaan?

Onze koffie wordt volledig duurzaam gebrand met elektriciteit die we zelf opwekken via zonnepanelen op ons dak.

11. Wat voor een koffiebrander gebruiken jullie?

Wij gebruiken meerdere koffiebranders. Infraroodstraling zorgt ervoor dat de koffiebonen gelijkmatig en gecontroleerd worden gebrand, wat bijdraagt aan de constante kwaliteit van onze koffie.

12. Wat zijn de levertijden?

Wij branden dagelijks vers koffie, meerdere dagen per week. Gemiddeld bedraagt de levertijd 1 tot 3 werkdagen. We doen ons uiterste best om deze levertijden na te komen, maar zijn soms afhankelijk van leveranciers en fabrikanten, en soms zijn wij ook een dagje vrij. Bij vertragingen informeren we je tijdig.

13. Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen boven de €60,- worden gratis verzonden. Voor bestellingen onder dit bedrag worden verzendkosten van €5.95 berekend, die zichtbaar zijn in de winkelwagen

14. Kan ik mijn bestelling zelf ophalen?

Ja, je kunt je bestelling afhalen. Kies hiervoor tijdens het bestelproces de optie 'afhalen' en wij nemen contact met je op zodra je bestelling klaar is om opgehaald te worden. Onze afhaaldag in de koffiebranderij is vrijdag van 12:00-14:00. Je kunt gewoon even aanbellen. Vanaf half oktober is dit mogelijk. 

15. Kan ik mijn bestelling annuleren?

Je kunt je bestelling kosteloos annuleren tot het moment dat de order verzonden is. Dit geldt niet voor speciaal te bestellen artikelen. Je kunt je annulering per e-mail doorgeven aan info@vanroast.nl.

16. Kan ik jullie ook bellen?

Wij hebben er voor gekozen om per email bereikbaar te zijn. Dit omdat, als wij aan het koffiebranden zijn, een telefoontje tussendoor het brandproces ernstig kan verstoren. Ook maken de machines lawaai wat niet bevordelijk is voor een telefonisch gesprek.

17. Maken jullie gebruik van een ontstener?

Uiteraard maken wij gebruik van een ontstener om de koffiebonen na het branden te ontdoen van steentjes, takjes of andere onzuiverheden.

18. Wat is het verschil tussen een blend en single origin?

Single Origin
Deze koffie komt uit één land, regio of zelfs één plantage. De smaak weerspiegelt het unieke karakter van de herkomst, zoals fruitig, bloemig of chocoladeachtig. Omdat de koffie puur is, kan de smaak per oogst en seizoen variëren. Dat maakt single origin spannend en telkens een nieuwe ontdekking.

Blend
Een blend combineert koffies uit verschillende landen of regio’s. Door smaken te mengen ontstaat een volle en gebalanceerde koffie. Het resultaat is een stabiele kwaliteit. Daardoor is een blend ideaal voor wie houdt van een vertrouwde en toegankelijke smaak.

19. Wat als ik een klacht heb?

Heb je een klacht over onze producten of dienstverlening? Stuur dan een e-mail naar info@vanroast.nl. Onze klachtenafdeling behandelt je klacht en zorgt voor een passende oplossing binnen 14 dagen. Je ontvangt een bevestiging van je klacht en wordt op de hoogte gehouden van de voortgang.